Després del viscut i a
partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han
sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza
l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual
"Reflexió i autoavaluació"
"Els
jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels
esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez. |
1.
Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i
fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.
"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports
d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos
equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la
pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre
entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada,
sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i
grupal.
Baix
el meu punt de vista aquest paràgraf defineix molt bé la essència dels esports
d’equip, ja que si sabem com treballar aquests tipus de esports podem
aconseguir que els nostres alumnes y les nostres alumnes adquireixen moltes
capacitats i aconsegueixen desenvolupar-se de forma correcta. Crec que el
trobar una certa oposició en els deports d’equip es clau a l’hora de treballar
i fer créixer les habilitats i capacitats que tenen els nostres alumnes.
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin
destacaries?, explica-ho i justifica-ho.
"La
proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat
i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps
de pràctica real com la intensitat de treball."
Destacaria
els partits que hem realitzat de Rugbi en l’espai reduït, a més de fomentar una
rapida comprensió del esport i de les seues regles bàsiques el fet de practicar-lo
en un espai reduït dota al esport d’una major intensitat i participació per
part de tots els integrants del equip. L’estratègia de reduir els espais es
molt eficaç a l’hora de augmentar la dinàmica i de crear majors situacions de
dificultat per a que els dos equips hagen de pensar i executar estratègies per
a resoldre les adversitats.
"Les
activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a
través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos
Velázquez Callado |
3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a
cooperatiu tenint en compte la promoció
de la participació.
El joc que vam realitzar de rugby en el que cada jugador tenia un nombre i segons el nombre que deia el mestre havia de eixir agafar la pilota y fer punt al camp contrari el que podrien fer es eixir i quan un agafa la pilota ha de buscar un company i fer un atac-defensa i quan un equip arriba a la línia de marca de l’altre aquest pot fer eixir a un jugador més fins que tots els jugadors estiguen participant.
4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar
o perdre està la pròpia activitat.
1. Per a restar importància al resultat
es pot fer que un dels equips comence amb 0 punts al marcador i l’altre amb 20
i que cada volta que el equip de menys puntuació faja un punt sume i quan el
faja el altre equip es resta i el joc troba al trobar-se els dos resultats.
2. Altra opció es la de canviar als
jugadors d’equip al aconseguir un punt de manera que els equips augmentaran la
seua intensitat i participació en la consecució punts a curt termini i no
pensarà tant en el resultat final.
3. Altra de les estratègies que podem
utilitzar es la de jugar-se el resultat dels punts amb jocs d’atzar i que
inclús en el ultim moment del joc el resultat puga canviar.
AUTOAVALUACIÓ
|
Puntuació: |
JUSTIFICACIÓ: |
||||
4-5 |
5-6 |
6-7 |
8-9 |
9-10 |
||
Participació en les
sessions. |
|
|
|
|
X |
He
acudit a totes les sessions i participat molt activament. |
Qualitat de les 4
respostes de la pràctica vinculada amb la teoria. |
|
|
X |
|
|
Les tècniques
de llevar importància al resultat son les que hem vist a classe i podrien ser
mes originals |
Aportació i aprenentatge
en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera,
seqüència, volta a la calma. |
|
|
|
X |
|
Vaig
participar en l’activitat i gestionar un grup mentre la realitzàvem |
Aportació i aprenentatge
en la progressió de l'esport del meu equip. |
|
|
|
X |
|
La
meua implicació sempre es molt alta a l’hora de treballar l’esport |
Satisfacció amb el
treball realitzat. |
|
|
|
|
X |
Crec
haver participat molt activament amb l’assignatura a més d’haver assolit tots
els continguts que hem donat |
|
|
|
|
|
X |
|
Suma
la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix. |
||||||
NOTA
FINAL: 8’7 |
No hay comentarios:
Publicar un comentario