miércoles, 23 de diciembre de 2020

REFLEXIÓ I AVALUACIÓ BLOC CRISTINA

 

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

 

Baix el meu punt de vista aquest paràgraf defineix molt bé la essència dels esports d’equip, ja que si sabem com treballar aquests tipus de esports podem aconseguir que els nostres alumnes y les nostres alumnes adquireixen moltes capacitats i aconsegueixen desenvolupar-se de forma correcta. Crec que el trobar una certa oposició en els deports d’equip es clau a l’hora de treballar i fer créixer les habilitats i capacitats que tenen els nostres alumnes.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

Destacaria els partits que hem realitzat de Rugbi en l’espai reduït, a més de fomentar una rapida comprensió del esport i de les seues regles bàsiques el fet de practicar-lo en un espai reduït dota al esport d’una major intensitat i participació per part de tots els integrants del equip. L’estratègia de reduir els espais es molt eficaç a l’hora de augmentar la dinàmica i de crear majors situacions de dificultat per a que els dos equips hagen de pensar i executar estratègies per a resoldre les adversitats.

"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

El joc que vam realitzar de rugby en el que cada jugador tenia un nombre i segons el nombre que deia el mestre havia de eixir agafar la pilota y fer punt al camp contrari el que podrien fer es eixir i quan un agafa la pilota ha de buscar un company i fer un atac-defensa i quan un equip arriba a la línia de marca de l’altre aquest pot fer eixir a un jugador més fins que tots els jugadors estiguen participant.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

1.      Per a restar importància al resultat es pot fer que un dels equips comence amb 0 punts al marcador i l’altre amb 20 i que cada volta que el equip de menys puntuació faja un punt sume i quan el faja el altre equip es resta i el joc troba al trobar-se els dos resultats.

 

2.      Altra opció es la de canviar als jugadors d’equip al aconseguir un punt de manera que els equips augmentaran la seua intensitat i participació en la consecució punts a curt termini i no pensarà tant en el resultat final.

 

3.      Altra de les estratègies que podem utilitzar es la de jugar-se el resultat dels punts amb jocs d’atzar i que inclús en el ultim moment del joc el resultat puga canviar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

He acudit a totes les sessions i participat molt activament.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

X

 

 

Les tècniques de llevar importància al resultat son les que hem vist a classe i podrien ser mes originals

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

X

 

 

Vaig participar en l’activitat i gestionar un grup mentre la realitzàvem

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

X

 

La meua implicació sempre es molt alta a l’hora de treballar l’esport

 

 

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

 

Crec haver participat molt activament amb l’assignatura a més d’haver assolit tots els continguts que hem donat


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

X

 

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 8’7

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

REFLEXIÓ I AVALUACIÓ BLOC CRISTINA

  Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. C...