En aquesta sessió hem realitzat una pràctica de l’esgrima, un deport de contacte que es practica amb un implement anomenat “florete” que es similar a una espassa però mes afilat i amb la punta redona per no fer mal al adversari, encara que aquest porta una vestimenta especial i una careta de malla metàl·lica per a evitar possibles lesions. En el meu cas el contacte que havia tingut fins al dia de hui amb l’esgrima era pràcticament inexistent, l’única volta que m’havien explicat com funciona aquest deport va ser fa uns anys quan cursava TAFAD on un company va fer una exposició d’aquest deport encara que després no el vam practicar. Obviament no es igual aquest contacte que el de la sessió de avui que ens ha impartit la classe una gimnasta olímpica professional com és Laura Ruiz Sanchis.
Jo com a futur docent opine que
l’esgrima es una gran alternativa deportiva per a treballar amb l’alumnat per
tots els valors que ens permet treballar, així que si l’inclouria a la meua
programació anual, en els cursos de cinquè i sisè de primària, ja que es a
partir de cinquè quan comencen a treballar-se deports d’oposició com marca al Bloc
5: jocs i activitats esportives segons el Decret 108/2014.
A l’hora de preparar una sessió per
a cinquè de primària una activitat per
anar donant a conèixer la dinàmica del deport seria una en que l’alumnat
formant parelles un d’ells es col·locaria
un en posició de guàrdia i l’altre darrere, estant estàtics el de
darrere que tindria una pilota a la ma la tira per dalt del company i aquest la
de agafar antes de que toque terra, a mesura que avança l’activitat anirà
variant de manera que el company de darrere indicarà si l’altre a de marxar cap
a davant o cap a darrere mentre realitzen la mateixa activitat.
En la part principal utilitzaria
alguna activitat com el joc dels mocadors que sería per a quint de primària.
Els alumnes s’ajuntarien per parelles, es posarien un davant l’altre al llarg de la pista on fem
la sessió fent una fila on totes les parelles estigueren a la mateixa altura.
Els alumnes i les alumnes es col·locaran un mocador a la cintura, es posaran en
posició de guàrdia i quan el mestre diga “endavant “ hauran d’intentar llevar
el mocador del company sense que li lleven el d’ell. Quan un alumne agafa el
mocador de l’altre suma un punt i guanya el primer que arriba fins a 5 punts.
En quan a la tornada a la calma utilitzaria
un joc per a treballar el equilibri, com seria anar passejant per la classe amb
el nostre “florete” col·locat damunt la palma de la mà intentant que es
mantinga vertical sense agafar-lo a veure qui aguanta més temps sense que li
caiga. Alguna variant seria canviar de superfície i fer-ho amb un dit.
Bon dia Raúl, la veritat es que nosaltres (el grup del mati) no vàrem poder gaudir de cap sessió d’esgrima, però gràcies a la teua entrada jo personalment he aprés moltes coses d’aquest esport. Al igual que tu, considere que aquest esport està poc visibilitzat malgrat els avantatges que pot aportar a una classe d’EF.
ResponderEliminarEncara que l’entrada està interessant; considere que hi ha algunes petites errates: d’un costat la cal·ligrafia del text canvia segons vas llegint-lo. D’altra banda, he trobat algunes xicotetes faltes d’ortografia com mà (com articulació del cos, en lloc de ma), després de punt no hi ha majúscula ... Imagine que aquest tipus d’errates són distraccions o a una falta de revisió del text.
Així doncs, la nota que li fique a aquesta entrada és de 8,5.
Hola Raúl!
ResponderEliminarDesgraciadament el meu grup no hem pogut dur a la pràctica aquest esport, però gràcies a la teua entrada he pogut descobrir els avantatges que pot tindre la pràctica d'aquest esport en l'educació primària.
Per altra banda, és cert que el tipus de lletra canvia al llarg del text. No obstant, aquesta entrada m'ha agradat i la puntuació és de 8.